Alweer zo’n gezelschapspel. Nu moeten de leerlingen economische begrippen tekenen, zodat klasgenoten kunnen raden welk begrip getekend wordt.
Doel:
Een zeer ontspannende onderbreking van de reguliere lessen, die door de meeste leerlingen erg gewaardeerd wordt.
Werking:
De leerlingen worden in groepjes van (maximaal) 5 leerlingen ingedeeld.
Steeds tekent 1 leerling van een groep een begrip op het bord. De groep heeft 1 minuut om te raden welk begrip wordt getekend. Na die minuut mogen ook de andere groepen meeraden. Een juist geraden begrip levert 1 punt op.
Groepjes zijn om beurten aan zet om te tekenen.
Natuurlijk kun je dit spel ook in kleinere groepen spelen, maar dan zijn meerdere setjes kaarten nodig.
Beginniveau:
Enige kennis van de belangrijkste begrippen is nodig om het spel te kunnen spelen.
Inbegrepen in download:
- speelkaarten + achterkant speelkaarten
Zelf vooraf te doen:
- maken van voldoende speelkaartjes (voor regelmatig gebruik adviseer ik de speelkaarten te lamineren = standaardmaat 65x95mm)
- de set speelkaartjes is naar eigen inzicht uit te breiden met behulp van het Word-document.